7 nap, 1 kör, 600 km – 2. rész

Az első részben körútunk első felét mutattuk be. Most a folytatás következik:

Észak Bali

Benyomás

ÉNY-Balihoz hasonlóan kedves kis falvak közt motoroztunk. Csak elvétve bukkannak fel turisták, így itt is csodálkozva néztek ránk a helyiek. A gyerekek lelkes integetéssel és széles mosolyukkal mindig feldobták a kedvünket. A központ Singaraja, de ezen kívül két másik nagyobb város (Lovina, Seririt) is hozzájárul a térség fejlettebbé válásához.

Látnivalók

Megannyi vízesés közül válogathattok errefele. Nagy kedvencünk, a Sekumpul és a mellette lévő Fiji vízesések kedvéért mindenképp megéri bevállalni azt a 1,5-2 óra mászást, míg elértek hozzájuk. Kevesebb fizikai erőfeszítést igényel a Gitgit, a Banyumala vagy a Munduk vízesés megközelítése. Ellenben mindegyik fantasztikus látványt nyújt. Akinek nem elég szimplán elázni egy vízesésben, annak javasoljuk az Aling-Aling-nál való ugrálást 5, 10 és 15 méteres magasságokból. Egy piciny falu, Banjar mellett található Bali legnagyobb buddhista temploma, a Brahmavihara-Arama. A reggeleket érdemes Lovina partjainál snorkelezéssel vagy az Air Panas Banjar meleg forrásvízében fürdéssel kezdeni. Az északi központtól kicsit távolabb is van lehetőség érdekes programokra a kultúra jegyében. Ha épp nem szakad az eső, akkor a Beratan tavon lévő vízitemplom, a Pura Luhur Danau Bratan vagy a közelben lévő Handara Golf resort bejárati kapuja is tökéletes „fotóalanyok” lehetnek.

Sekumpul vízesés

Air Panas Banjar Hot Spring

Brahmavihara-Arama

Brahmavihara-Arama, Bali

Handara Golf resort

Top tippek

A Brahmavihara-Aramától mintegy 200 méterre paradicsomi körülményeket találtunk a nevéhez méltán hű Indo Rumah Zen Garden szálláson. Igazi balinéz vendéglátás és teljeskörű kikapcsolódás vár mindenkit ezen a helyen. A nagyobb települések miatt benzinkútban és élelmiszerboltban sincs hiány errefele. A helyiek éttermekkel és luxus resortokkal igyekeznek kielégíteni az érkező turisták igényeit.

Kelet-Bali

Benyomás

Kelet felé haladva búvárkodást és snorkelezést szervező cégek jelentek meg az út mentén. Látható, hogy ezekre a tevékenységekre építették a helyi turizmust. Amed közelében a sziget legmagasabb hegyét, az Agung vulkánt is megpillantottuk. Fekete homokos partok és csodaszép kék víz mindenhol. Bali egy újabb arca tárult elénk itt. Amedet elhagyva, partmenti kacskaringós utakon Candidasa felé vettük az irányt. Piciny falvakon és erdőkön át, a sziget nagy részétől teljesen elszigetelt környéken motoroztunk. Felhőtlen szabadságérzetünkre egy kisebb árnyékot vetett a vészesen fogyó benzinünk és a kutak hiánya. De szerencsésen megérkeztünk Candidasaba, mely megint más érzetet keltő, tehetősebb helyiek és külföldiek lakta település. Feltűnően tiszta, rendezett utcák, üzletek és házak voltak jellemzőek ebben a régióban.

Látnivalók

A búvárkodás és sznorkelezés szerelmesei kedvükre válogathatnak a jobbnál jobb ajánlatok között. A halak bátrabbak errefele, így közelebb engednek magukhoz. A színes élővilágon kívül két híres hajóroncsot is meg lehet közelíteni a víz alatt. Helyi vezető nélkül is van lehetőség sznorkelezésre a Lipa és a Jemeluk strandokon. A kis falvak között motorozni vagy a partmenti szállásunk medencéjéből napfelkeltét nézni pedig önmagában is élmény.

Candidasa felé több kulturális program is akad: egyik kedvencünk, a Tirta Gangga királyi fürdő és kert, de ha arra jártok, menjetek be a hatalmas Taman Ujung Királyi Vízi Palotába és álljatok meg egy percre a Candidasa lótusztónál is. Az óriási hintában libbenést pedig a Charlie Chocolate Factory kertjében próbálhatjátok ki.

Charlie Chocolate Factory

Lotus Lagoon

Tirta Gangga

Top tippek

Ha szállást kerestek Amedben, elhelyezkedés, kényelem és medence szempontból is a legjobb választás a Blue Moon Villas. Van saját étterme és bárja, de amúgy sem kell sokáig nézelődni, ha egy hangulatos vacsorával vagy italozással töltenétek az estét. A környékbeli egyetlen benzinkútból is épp kifogyott a benzin, mikor arra jártunk, így legközelebb Candidasa kútjain volt lehetőségünk tankolni.

Dél-Bali

Mivel itt lakunk, és a legtöbbet erre mozgunk, így e körútból ez most kimaradt. Az itteni érdekességekről bővebben a többi bejegyzésben olvashattok.

Persze 1-2 napos túrákkal, külön-külön is fel lehet fedezni Bali ezen részeit, amit javaslunk is, mert valóban ezerarcú a sziget. És mindegyik arca képes elkápráztatni minket.